FLORİDA DA PİLOTAJ EĞİTİMİ

                             Pilot's Lounge

Arkadaşlar ben Amerika ya gitmekten son anda dönmüş biriyim(annem sağolsun göndermedi) Ve çok yakın bir pilot abim yıllarca amerika da kaldı uçuş eğitimi aldı ve şu an uçuyor. Amerika ya kaçak gidemezsiniz bu bir, daha doğrusu eğer dil eğitimi alacaksanız f1 vizesi almanız gerekir.
 
Uçuş eğitimi alacaksanız m1 vizesi. M1 vizesi kolay verilebilen bir vize değil. Ve m1 vizesi olanların yasal olarak çalışması imkansız. Ama dediğiniz gibi kaçak olarak çalışılabilir. Amerika da ortalama bir uçuş okulunda 30.000 dolar a yaklaşık 8-10 ayda CPL+IR lisansı alabilirsiniz.
 
Bunun yanında ortalama 250 saat uçuş. Eğer fazladan eğitim alıp uçuş öğretmeni lisansını da alırsanız uçuş öğretmenliği yapıp uçuş saatinizide artırmış olursunuz aynı zamanda cebinize de para girer. Ama bunu yapmazsanız galiba en fazla 8 ay çalışabilirsiniz. Tam prosedürleri bilmiyorum ama bu süreyi uzatadabilirsiniz. Yani eğer Amerika ya gidecekseniz en az 1000 saat uçuş yapıp gelmeniz gerekir. Çünkü amerika da uçuş yapmak için imkanlar var. Hava Taxi ler var bol bol jet ler var. Bunlardan birinde çalışabilirsiniz yada uçuş öğretmenliği yapabilirsiniz.
 
Ama Amerika da havayolu pilotluğunu unutun birincisi Türksünüz ikincisi en az 3000 saat civarı bi uçuşunuz olması gerekiyor ve birde type. Bu 30.000 doların yanında konaklama masrafları vardır ki yine bu rakama kadar yaklaşıyor. Yani ne kadar kasarsanız kasın ayda en az 750 dolar harcamak zorunda kalırsınız. Bunları iyi hesaplayın. Bunun yanında eğer süper bi diliniz varsa direk florida ya gidin. Ama yoksa önce Amerika da dilinizi yapın en az 1 yıl. Bunun içinde mecburen bi dil okuluna gitmeniz gerekiyor ki 1 yıllık dil eğitimi ortalama 10.000 dolar civarı. Tabi diğer masraflar hariç.
 
Bir diğer sıkıntı ise vize. Diyelimki F1 vizesi yani dil eğitimi için gerekli olan vizeyi aldınız. Dil eğitiminiz bitti şimdi uçuş eğitimi. Bunun için m1 vizesi lazım. M1 vizesi almak içinde Amerika dışında bir ülkeden başvuru yapmanız gerekir. En yakın kanada mesela. Bazı arkadaşlar Amerika ya gideriz parayı vururuz gibi şeyler söylüyor. Herkes aynı düşüncede nerdeyse ama öyle değil. Parayı vuramayıp sefalet içinde kalmanızda mümkün. Çünkü yurtdışında hayat sanıldığı gibi ucuz değil pahallı. Ve bir iş bulamayabilirsinizde. Ulaşım yok araba almak zorundasınız. Türlü türlü masraflar.
 
 Bi hamburgere burda 1.50 ytl veriyorsak orda yaklaşık 2 dolar, belkide daha fazla. Yani evet parayı vurmak ihtimal olsada çok yüksek bir ihtimal değil. Planlarınız buna göre yapın. Benim bu vize için ülke sınırı dışına çıkmamak için alternatif bi planım vardı. Planıma göre 1 yıl kanada da dil eğitimi alıp, kanada da Amerika için m1 vizesine başvurup vizemi alıp sonra amerika ya gitmekti. Valide engelledi bu işi o ayrı mesele. Ama bu kanada yı da gündeme alın dil eğitimi açısından,çünkü amerika ya oranla nispeten daha ucuzdur. Gelelim lisans convert işlemine, en sıkıntılı, en yorucu en bezdirici aşama.
 
 
Buraya geleceksiniz ve Jaa nın sistemi size diyecekki kusura bakma kardeş sen Amerika da aldın eğitim ama ben sana güvenmiyorum sen gel bi 350 saat yer dersi al, (ortalama 6 ay) ondan sonra şu 14 sınava bi gir ondan sonra kabul ederim. Bu 14 sınav ise şu şekilde olacak. Randevu ile kaç dersten sınava girmeniz gerektiğini belirleyeceksiniz, tek oturumda 14 ünü verebilecek kadar babayiğitseniz deneyin derim. Ama çok zor. Hadi diyelimki bir oturumda 7 diğer oturumda 7. Siz oturup bol bol ders çalışacaksınız 7 dersten sınava gireceksiniz. Diyelimki performance den kaldınız. Bu performansa bir sonraki oturumda tekrar gireceksiniz. Ve bu oturumda diyelimki diğer 7 yi de verdiniz.
 
Çok çalıştınız ve 13 dersi verdiniz diyelim. Ama performance den kaldınız. 2 .kez denediniz olmadı. 3.kez denediniz olmadı. ve son olarak 4.kez denediniz yine olmadı. Bu sefer başa dönüyoruz. O çok yoğun ve stresli çalışmalarla zar zor geçtiğiniz 13 dersi tekrar vereceksiniz. Yani kısacası 1 dersten en fazla 4 kez kalabilirsiniz. Ve eğer bu sürekli böyle devam ederse galiba prosedür gereği yeniden yer dersi almanız gerekecek ama bunu tam bilmiyorum. Yani lisans convert etmek de kolay değil.
 
Lisansı çevirdiniz diyelim. Tabiki iş başvurusunda Amerika da eğitim almış olmanız bir artı puan olacaktır ama sadece 1 artı puan olacaktır. Eğer ki sayısal zekanız iyi ise, ders çalışma manasında kendinize güveniyorsanız ve çok paranız varsa o zaman derimki gidin dünyanın en iyi havacılık üniversite Embry Riddle dan eğitim alın. Embry Riddle havacılık üniversitesidir. Florida da dır. Ve öyle bir ağırlığı vardırki belli bir başarının altına düşerseniz okulla ilişkiniz kesilir. Yani diyorsanızki ben adam gibi çalışırım o zaman değerlendirebilirsiniz. Tabiki bu okula girme şartlarının en temellerinden biri süper bir ingilizcedir. Yani akademik ingilizcedir. Embry Riddle da 4 yıl eğitiminizi bitirdikten sonra ve Türkiyede lisansınızı convert ettikten sonra iş bulmanız gerçekten kolaylaşacaktır. Türkiyede SHYO, Dünyada Embry Riddle.
 
TEİA by ucuyorum.com
 

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !